מטופל הנכנס בשערי המקום, יפגוש תוך שבוע את אחד מהעו”סים, השיבוץ נעשה לאחר חשיבה של הצוות ולפי התאמה. במרבית המקרים המטופל נפגש עם העו”ס לפגישת אבחון הערכה. כחלק מהערכה נעשה גם תהליך של הכוונת המטופל למסגרות המשך, וכן נעשה מיצוי זכויות על מנת לאפשר למטופל למצות את הזכויות המגיעות לו מהרשויות ובכלל, אלו הם דרכי הטיפול במרכז “דרך אחרת”

דרכי הטיפול

הטיפול הרפואי:

הגמילה הרפואית מנוהלת ע”י ד”ר קטיה לוין רופאה נרקולוגית ופסיכיאטרית, החותרת להשגת איזון רגשי ונפשי באופן הדרגתי על ידי מענה תרופתי, שמהווה השלמה לתהליך הטיפול הרגשי התנהגותי שניתן במקום.

מענה רגשי פרטני:

מטופל הבא בשערי המקום, יזכה לטיפול פרטני רגשי הניתן על ידי אחד מהמטפלים הרגשיים במקום. הצוות הטיפולי במקום כולל סגל עו”ס, מטפלת בכלים פסיכודרמטיים, ופסיכוטרפיסטית. התאמת המטופל למטפל האישי, תעשה לאחר בחינה מקצועית של צרכיו המדויקים, של כל מטופל.

מענה קבוצתי, רגשי והתנהגותי:

התהליך הטיפולי במקום שם לו למטרה להקנות כישורי חיים בסיסיים שנהרסו בעקבות מחלת ההתמכרות. על מנת להשיג מטרה זו, עוברים המטופלים במקום תהליך טיפול פסיכו-התנהגותי, באמצעות כלים טיפוליים ייחודים המדמים את האתגרים ומצבי הסיכון, שהמטופל עלול להיתקל בהם לאחר סיום הטיפול. התהליך הקבוצתי משתרע על פני סדר היום במרכז, ומתקיים הן בדרך של קבוצות מונחות, והן בדרך של למידה של התנהלות תקינה בתוך מרחב חברתי מורכב, המדמה את החיים שמחוץ למסגרת.

כחלק מההליך הקבוצתי הרגשי, מדי יום מתקיימות קבוצות טיפוליות במגוון נושאים, צעדים, פסיכודרמה, ספורט, וקבוצות רגש יומיות.

המוקד המשפחתי:

אנו בדרך אחרת רואים ומבינים את החשיבות של שיתוף משפחת המכור בתהליך הטיפולי, מתוך כך שמחלת ההתמכרות משליחה הן על האדם עצמו והן על סביבתו. הניסיון הרב שצברנו מלמד כי התערבות והדרכה משפחתית במהלך הטיפול מגבירה באופן משמעותי את סיכויי ההצלחה של ההליך הטיפולי. כחלק מ הבנה זו, צוות המרכז מלווה ומייעץ למשפחות כיצד לקבל את המכור בשלבי הטיפול, במאפיינים שכיחים כגון מרכבי התלות השיתופית, מאפייני התקשורת, ההכחשה, הסוד, נזקי השימוש וכיצד לסייע בהצלחת התהליך. במקרים של מטופלים הנמצאים להמשך הטיפולי נעשה תהליך התערבות משפחתי, תוך שימוש בכלים טיפוליים כגון ג’ינוגרם, מפה משפחתית ודינמיקה בין דורית תוך התחשבות בצרכי ובבשלות המשפחה.

נוסף לכך בכל יום שלישי אחרי יום הביקורים השבועיים, מתקיימת קבוצה בהנחיית המנהל יחד עם העו”ס כדי לתת תמיכה והדרכה למשפחות שהגיעו לביקור, הקבוצה משמשת כבסיס לכלל משפחות המטופלים במרכז למענה על שאלות, תמיכה הדדית, התמודדויות משוטפות והעברת מסרים של צוות המרכז.

זקוקים לעזרה?

אל תלכו!
מלאו את פרטיכם ונחזור אליכם >>>

או לחצו כאן לחיוג